Tervetuloa testaamaan Valolinkin chattibottia! Chatbot on juuri sitä miltä se kuulostaakin, eli keskusteleva botti. Botti voi auttaa kotisivuilla vierailevaa valitsemaan hänelle sopivimman palvelun, löytämään vastauksen johonkin usein kysyttyyn kysymykseen, vianselvityksessä, tai kerätä vierailijoilta yhteystietoja yhteydenottoa tai tarjouksen lähettämistä varten.
Chatbot ei sano mitä sattuu, vaan botin keskustelut kulkevat suunniteltuja polkuja pitkin. Botin tarinat onkin helppo suunnitella juuri teidän tarkoitukseen sopivaksi. Alta pääset kokeilemaan meidän testibotille tehtyjä reittejä.
Tämä testibotti ei tallenna tai lähetä viestejä, joten voit testailla rauhassa! Jos haluat meiltä yhteydenoton tai tarjouksen chattibotista, voit jättää meille viestiä botin alta.
Chattibotin ominaisuuksia:
Ota yhteyttä
Kirjoita alle chattibottitarpeistasi, niin palaamme asiaan tuota pikaa, arkipäivisin saman päivän aikana tai viimeistään 24 tunnin sisällä. Jos et vielä osaa tarkkaan sanoa mitä haluat tai haluaisit muuten vain jutella asiasta, voit jättää myös soittopyynnön!
Miksi chatbot on niin suosittu ja miten käyttää sitä sivuilla?
Chattibotin suosio perustuu sen yksinkertaisuuteen ja houkuttelevuuteen. Ihmisten keskittymiskyvyn lyhentymisen myötä pitkiä blogipostauksia luetaan vähemmän, ja informaatiota halutaan kerätä mahdollisimman nopeasti. Animoitu chattibotti kiinnittää kävijän huomion, ja tarjoaa nopeita vastauksia. Chattibotti voi esimerkiksi tarjota kävijälle linkkejä sisältöön, jossa kävijän kysymyksiin vastataan. Yleenä saat parin kysymyksen perusteella jo tarkan kuvan siitä, mitä kävijäsi haluaa tietää.
Kävijät sivuilla hyötyvät siis chattibotista, mutta auttaa se verkkosivujen ylläpitäjääkin. Chattibotti on helppo tapa kerätä informaatiota kävijöistä, mitkä aiheet heitä kiinnostavat eniten, ovatko he valmiita ostamaan tuotteistasi tai palveluitasi. Chattibotti voi kerätä myös liidejä, missä se on oiva apuväline, sillä sen työaika on 24/7 ja kustannukset ovat pienet. Chattibotti helpottaa yhteydenotoissa ja tarjouspyynnöissä, kun pääset kyselemään alustavia tietoja kävijöiltä ja chattibotti liittää ne pyyntöön.
Chattibotti taipuu myös monenlaisiin kysymyksiin. Helpointa on antaa kävijöille vaihtoehtoja – ei liikaa mutta ei liian vähän. Niinikään avoimet tekstikentät ovat tärkeitä informaation keräämiseen. Chattibotin kautta voi tuoda enemmän rentoa otetta yrityksen viestintään. Meillä ei olla vielä innostuttu emojien käytöstä viestinnässä, mutta nekin onnistuvat meidän chattibotilta.
Tärkeintä on tietenkin se mitä kysyt. Ole meihin yhteydessä niin suunnitellaan yhdessä kysymyksiä ja vastauksia!