Yrityksen nettisivut on myyjä, joka ei lomaile.

Yrityksen kotisivut on parhaimmillaan väsymätön myyjä, joka hankkii yhteydenottoja, tarjouspyyntöjä tai tilauksia kellon ympäri, taukoja pitämättä. Tällaisen asiakasautomaatin luominen on kuitenkin haastavaa, sillä liukuhihnalla on liuta vaiheita, joiden kaikkien tulee toimia.

Verkkosivujen rakentaminen vaatii teknistä osaamista, visuaalisuuden ja käytettävyyden ymmärtämistä, projektinhallintaa, ostopolun tuntemusta, projektin hallintaa sekä tarkistuslistoja. Toimiva asiakasautomaatti tarvitsee myös vieraijoita joita se voi muuttaa asiakkaiksi, ja tätä varten täytyy myös ymmärrystä siitä, mistä ja kuinka liikennetta saadaan sivustolle. Meiltä löytyy sopivassa tasapainossa näitä kaikkia.

Kotisivut yritykselle rakennetaan Valolinkin tiloissa Vallilassa

Mistä rakentuvat toimivat yrityksen kotisivut?

Vaikka kotisivut kokonaisuutena koostuvat monesta haastavasta alakokonaisuudesta, voi toimivan verkkosivuston kaavan yksinkertaistaa harjaanjohtavan ytimekkääksi:

  1. Hanki sivustolle oikeanlaista liikennettä
  2. Innosta vierailijat tutustumaan sivustoon tarkemmin
  3. Vakuuta vierailijat ottamaan yhteyttä

Ihannetapauksessa sivujen liikenne koostuu pääasiassa potentiaalisista asiakkaista. Hankittaessa sivuille vierailijoita kannattaa yleensä panostaa mieluummin laatuun kuin määrään. Liikenteen saaminen sivuille on puoli voittoa, ja toinen puoli on saada mahdollisimman monesta vierailijasta uusi asiakas. Tätä varten on vakuutettava asiakas tarjoamasi tarpeellisuudesta, sen hyödyistä, luotettavuudestasi, laadustasi ja poistettava kaikki turha riskin tunne, sekä tehtävä seuraavasta askeleesta mahdollisimman helppo, oli se sitten yhteydenotto, tarjouspyyntö tai tilaus.

Parhaimmillaan verkkosivut tuovat tasaisen virran tarjouspyyntöjä tai tilauksia, ja laskevat myynnin kustannuksia merkittävästi. Alasta riippuen kilpailu voi kuitenkin olla kovaa, jossa voittajat vievät karhun osan liikevaihdosta, ja jossa ala-arvoisilla sivuilla ei pääse palkintosijoille.

Kuinka yrityksesi kotisivuprojekti etenee?

1.

Ota yhteyttä

Mikäli sinulla on jo selkeä kuva siitä mitä tarvitset, voimme rakentaa sinulle tarjouksen suoraan, mutta mikäli haluaisit kuulla meidän kantamme siitä, minkälaiset verkkosivut sopisivat parhaiten teidän tilanteeseen, tulemme mielellämme pitämään suunnittelupalaverin, jonka pohjalta saamme rakennettua teille sopivan ehdotuksen. Käymme mielellämme tarpeet läpi puhelimitse.

2.

Sopimus

Kun toimitussisällöstä ja hinnasta ollaan yhteisymmärryksessä, lähetämme projektista 50 % suuruisen alkulaskun, ja verkkosivuprojekti pääsee vauhtiin. Loput laskutamme sitten, kun sivusto on julkaistu ja kaikki ovat lopputulokseen tyytyväisiä!

3.

Sisältö & kuvat

Projektista riippuen kerätään ja tuotetaan sivuille tulevat tekstit, ja kasataan kuvat yrityksen omista kuvista, kuvapankkikuvista ja/tai järjestetään erillinen valokuvaus verkkosivuja varten.

4.

Ulkoasu ja muutokset

Ulkoasun suunnittelussa käytetään pohjana asiakkaan kanssa sovittuja lähtökohtia sekä mahdollisesti olemassa olevaa graafista aineistoa, logoa ja tai graafista ohjeistoa. Ulkoasun avulla rakennetaan tulevan sivuston ilme ja tunnelma.

5.

Sivuston rakentaminen

Ulkoasun pohjalta rakennetaan WordPress-sivusto valolinkin palvelimelle. Ensimmäsenä tehdään pelkkä etusivu, jolla pääsee näkemään kuinka ulkoasu toimii käytännössä, ja testaamaan sivuston käytettävyyttä sekä responsiivisuutta. Tämän jälkeen rakennetaan sivuston loput alasivut sekä toiminnallisuudet.

6.

Testaus ja optimointi

Sivuston toiminnallisuus testataan huolella, ja sivustolle tehdään tekninen optimointi, jolla pidetään huoli että sivusto latautuu auki nopeasti ja luotettavasti eri laitteilla ja selaimilla.

7.

Julkaisu ja loppulasku

Valmiit sivut julkaistaan joko olemassa olevalle palvelimelle tai sivuja varten avatulle uudelle palvelimelle. Kun sivusto on julkaistu ja testattu uudelleen, lähetämme projektin loppulaskun.

8.

Ylläpito ja kehitys