Yrityksen nettisivut on myyjä, joka ei lomaile.

Yrityksen kotisivut on parhaimmillaan väsymätön myyjä, joka hankkii yhteydenottoja, tarjouspyyntöjä tai tilauksia kellon ympäri, taukoja pitämättä. Tällaisen asiakasautomaatin luominen on kuitenkin haastavaa, sillä liukuhihnalla on liuta vaiheita, joiden kaikkien tulee toimia.

Verkkosivujen rakentaminen vaatii teknistä osaamista, visuaalisuuden ja käytettävyyden ymmärtämistä, projektinhallintaa, ostopolun tuntemusta, projektin hallintaa sekä tarkistuslistoja. Toimiva asiakasautomaatti tarvitsee myös vieraijoita joita se voi muuttaa asiakkaiksi, ja tätä varten täytyy myös ymmärrystä siitä, mistä ja kuinka liikennetta saadaan sivustolle. Meiltä löytyy sopivassa tasapainossa näitä kaikkia.

Mistä rakentuvat toimivat yrityksen kotisivut?

Vaikka kotisivut kokonaisuutena koostuvat monesta haastavasta alakokonaisuudesta, voi toimivan verkkosivuston kaavan yksinkertaistaa harjaanjohtavan ytimekkääksi:

  1. Hanki sivustolle oikeanlaista liikennettä
  2. Innosta vierailijat tutustumaan sivustoon tarkemmin
  3. Vakuuta vierailijat ottamaan yhteyttä

Ihannetapauksessa sivujen liikenne koostuu pääasiassa potentiaalisista asiakkaista. Hankittaessa sivuille vierailijoita kannattaa yleensä panostaa mieluummin laatuun kuin määrään. Liikenteen saaminen sivuille on puoli voittoa, ja toinen puoli on saada mahdollisimman monesta vierailijasta uusi asiakas. Tätä varten on vakuutettava asiakas tarjoamasi tarpeellisuudesta, sen hyödyistä, luotettavuudestasi, laadustasi ja poistettava kaikki turha riskin tunne, sekä tehtävä seuraavasta askeleesta mahdollisimman helppo, oli se sitten yhteydenotto, tarjouspyyntö tai tilaus.

Parhaimmillaan verkkosivut tuovat tasaisen virran tarjouspyyntöjä tai tilauksia, ja laskevat myynnin kustannuksia merkittävästi. Alasta riippuen kilpailu voi kuitenkin olla kovaa, jossa voittajat vievät karhun osan liikevaihdosta, ja jossa ala-arvoisilla sivuilla ei pääse palkintosijoille.

Kuinka yrityksesi kotisivuprojekti etenee?

1.

Ota yhteyttä

Mikäli sinulla on jo selkeä kuva siitä mitä tarvitset, voimme rakentaa sinulle tarjouksen suoraan, mutta mikäli haluaisit kuulla meidän kantamme siitä, minkälaiset verkkosivut sopisivat parhaiten teidän tilanteeseen, tulemme mielellämme pitämään suunnittelupalaverin, jonka pohjalta saamme rakennettua teille sopivan ehdotuksen. Käymme mielellämme tarpeet läpi puhelimitse.

2.

Sopimus

Kun toimitussisällöstä ja hinnasta ollaan yhteisymmärryksessä, lähetämme projektista 50 % suuruisen alkulaskun, ja verkkosivuprojekti pääsee vauhtiin. Loput laskutamme sitten, kun sivusto on julkaistu ja kaikki ovat lopputulokseen tyytyväisiä!

3.

Sisältö & kuvat

Projektista riippuen kerätään ja tuotetaan sivuille tulevat tekstit, ja kasataan kuvat yrityksen omista kuvista, kuvapankkikuvista ja/tai järjestetään erillinen valokuvaus verkkosivuja varten.

4.

Ulkoasu ja muutokset

Ulkoasun suunnittelussa käytetään pohjana asiakkaan kanssa sovittuja lähtökohtia sekä mahdollisesti olemassa olevaa graafista aineistoa, logoa ja tai graafista ohjeistoa. Ulkoasun avulla rakennetaan tulevan sivuston ilme ja tunnelma.

5.

Sivuston rakentaminen

Ulkoasun pohjalta rakennetaan WordPress-sivusto valolinkin palvelimelle. Ensimmäsenä tehdään pelkkä etusivu, jolla pääsee näkemään kuinka ulkoasu toimii käytännössä, ja testaamaan sivuston käytettävyyttä sekä responsiivisuutta. Tämän jälkeen rakennetaan sivuston loput alasivut sekä toiminnallisuudet.

6.

Testaus ja optimointi

Sivuston toiminnallisuus testataan huolella, ja sivustolle tehdään tekninen optimointi, jolla pidetään huoli että sivusto latautuu auki nopeasti ja luotettavasti eri laitteilla ja selaimilla.

7.

Julkaisu ja loppulasku

Valmiit sivut julkaistaan joko olemassa olevalle palvelimelle tai sivuja varten avatulle uudelle palvelimelle. Kun sivusto on julkaistu ja testattu uudelleen, lähetämme projektin loppulaskun.

8.

Ylläpito ja kehitys

Valolinkillä on halukkaille kevyt ylläpitopaketti, johon kuuluu ohjelmistopäivitykset WordPressille, teemalle sekä lisäosille, sivuston toiminnan tarkastaminen päivitysten jälkeen sekä sivuston varmuuskopiointi kolmannen osapuolen pilvipalvelimelle.

“Otin Valolinkiin yhteyttä suosituksen kautta. Alusta saakka koin olevani varmoissa ja osaavissa käsissä. Verkkokauppa- ja verkkosivuprojekti toteutettiin ammattitaidolla ja lopputulos oli hyvin toimiva ja visuaalinen sivusto. Isot kiitokset loistavasta työstä Reima, Saara ja Petteri.”

Tuula Solmela, Hautaustoimisto Kaarna

“Tarvitsimme aikanaan (2018) uudet nettisivut yhden keskinkertaisesti menneen nettisivuprojektin perään. Löysimme Valolinkin suosituksen kautta ja teimme nopeasti tilauksen Houmin nettisivujen uudelleenrakentamisesta. Projekti vietiin parissa viikossa maaliin ja pääsimme rakentamaan rauhassa liiketoimintaamme hyvän kivijalan päälle.

Ensimmäisen projektin jälkeen kaikki on sujunut aina todella mallikkaasti ja sivumme keräävät jatkuvasti kiitoksia asiakkailtamme ja yhteistyökumppaneiltamme. Valolinkin palvelu on nopeaa ja ketterää ja aina kun jättää toimeksiannon voi luottaa siihen, että lopputulos on kaiken kaikkiaan laadukas.”

Matti Hartikainen, Houmi

“Silloin kun saa ulkopuolisilta kehuja sivujen fiiliksestä ja toimivuudesta, tietää valinneensa tekijän oikein.”

Kultaseppämestari Mika Tarkkanen, Kultaseppä Tarkkanen

“Kaikki kotisivuprojektit ovat onnistuneet uskomattoman tehokkaasti ja sivuja on todella helppo muokata sekä päivittää. 6/5!”

Miksi WordPress kotisivut sopivat yrityksille?

Valolinkillä kaikki verkkosivustot toteutetaan WordPress sisällönhallinta­järjestelmän pohjalle. Yritykselle WordPress kotisivut sopivat mainiosti, sillä sivuston sisällön hallinta onnistuu helposti yrityksen työntekijöiltä eikä vaadi erityistä osaamista. WordPress taipuu myös moneen tarkoitukseen ja tyyliin, jolloin saat juuri omannäköiset ja tarkoitukseesi sopivat kotisivut yrityksellesi.

Kaikista internetsivuista jopa 28 % käyttää WordPressiä, harrastajista aina suurimpiin uutissivuistoihin ja yrityksiin. WordPress ei turhaan ole suosittu, sillä sitä on helppo käyttää, helppo mukauttaa ja taivuttaa eri tarkoituksiin. WordPress itsessään on ilmainen, ja sen jatkuva kehitys takaa siitä järkevän valinnan myös tulevaisuuden suhteen.

Yksilölliset, yrityksesi tarpeisiin rakennetut kotisivut

Yrityksiä on moneen lähtöön ja tarkoitukseen, eivätkä valmiit verkkosivupohjat täytä kaikenlaisten yritysten vaatimuksia verkkosivuista ja niiden sisällöstä.  Kun verkkosivut tehdään yritykselle, on niiden ainoa tarkoitus lähtökohtaisesti auttaa yritystä liiketoiminnassaan. Kotisivuista voi olla yritykselle monenlaista hyötyä, mutta useimmiten verkkosivujen tärkein rooli liittyy markkinointiin, asiakashankintaan sekä myyntiin. Kotisivujen tulisi myös heijastaa yrityksen brändiä, ja olla yhtenäinen yrityksen muun viestinnän kanssa.

Valolink rakentaa aina verkkosivut juuri kyseessä olevan yrityksen tarpeita vastaaviksi, toimivuudesta, visuaalisuudesta ja helposta muokattavuudesta tinkimättä. On kaikkien edun mukaista, että kotisivut ovat helposti ymmärrettävissä niin asiakkaille, hakukoneille, kuin sivuille päivityksiä tekevälle henkilölle.

Hyvä käytettävyys laitteesta riippumatta

Kuten nykypäivään kuuluu, kaikki toteuttamamme verkkosivustot ovat aina responsiivisia, eli ne toimivat myös pienemmissä näytöissä, kuten puhelimissa ja tableteissa. Usein yrityksesi asiakkaista jopa yli puolet vierailee verkkosivuillasi älypuhelimella tai tabletilla, joten sivuston toiminta on tärkeä suunnitella yhtä paljon kännyköille kuin tietokoneillekin. Responsiivisuus ei tarkoita vain sitä, että teksti on tarpeeksi suurta luettavaksi puhelimen näytöltä, vaan myös sitä, että koko sivuston käytettävyys on yhtä hyvällä tasolla kuin suuremmillakin näytöillä. 

WooCommerce muuntaa WordPress verkkosivustasi toimivan ja kauniin verkkokaupan, saumattomasti

WooCommerce on verkkokauppa-alusta, joka on rakennettu luotettavan WordPress ohjelmiston päälle. WooCommerce-pohjalle on rakennettu yli 28% kaikista verkkokaupoista, joka on enemmän kuin mikään muu verkkokauppaohjelmisto on saavuttanut.

Kuten WordPress, WooCommerce on helppokäyttöinen ja muokattavissa lähes rajattomasti. Lukuisten valmiiden teemojen ja lisäosien avulla saat luotua juuri yrityksesi näköisen verkkokaupan, jota on kuitenkin helppo ylläpitää. Tuotteiden hallinnointi ja muokkaus on tehty yksinkertaiseksi, jolloin verkkokaupan ylläpito ei vaadi käyttäjältä erityistä osaamista.

Valolinkin tekemät verkkosivut löytyvät esimerkiksi näiltä yrityksiltä:

Verkkosivu-refet-ValolinkVerkkosivut-refet-Valolink

Haluatko tehostaa yrityksesi kotisivujen toimintoja?

Valolink on kehittänyt oman Chattibottin, joka muotoutuu yrityksesi tarpeisiin. Chatbot auttaa kotisivujesi kävijöitä löytämään vastauksia kysymyksiin, tuo interaktiivista markkinointia sivuillesi, ja kerää liidejä sinun puolestasi. Tervetuloa testaamaan Valolinkin uutta chattibottia!

Tutustu Chattibottiin

Valolinkin uusimmat referenssit:

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Nopeimmat projektit on tehty kahdessa viikossa, mutta järkevä aikataulu on noin puolitoista kuukautta ja siitä eteenpäin. Tämäkin on monisyinen juttu, lue lisää projektin kulusta tästä.

Verkkosivuprojektille kertyy yleensä hintaa 1200 € – 4000 € riippuen hyvin paljon siitä mikä on lähtötilanne ja mitä ollaan tekemässä. Verkkokauppaprojektit lähtevät hieman ylempää mutta eivät välttämättä nouse kovin korkealle.

Laskun lisäksi meidän palvelut voi maksaa myös alla olevilla maksutavoilla:

Tottakai! Haluamme vaalia pitkiä asiakassuhteita, ja tarjoamme apua niin sivun sisältöpäivityksissä kuin sivuston teknistä ylläpitoakin.

Ette ole! Vaikka haluamme pitkiä asiakassuhteita, ei kaikkia kumppanuuksia ole tehty kestämään. Meidän tekemien verkkosivujen ylläpidon ja jatkokehityksen pystyy ottamaan haltuunsa kuka tahansa WordPress-pätevä tekijä, sillä sivusto rakennetaan yleisiä käytäntöjä kunnioittaen, ja webhotellit sekä domainit ovat aina asiakkaan omaisuutta.

Lähtökohtaisesti ei – Olemme kyllä auttaneet pulaan joutuneita vanhojen sivujensa kanssa niin kauan kunnes saamme uudet sivut julki.

Ota yhteyttä

Kirjoita alle verkkosivutarpeistasi, niin palaamme asiaan tuota pikaa, arkipäivisin saman päivän aikana tai viimeistään 24 tunnin sisällä. Jos et vielä osaa tarkkaan sanoa mitä haluat, niin jätä soittopyyntö!

Jotta pystyisimme vastaamaan yrityksesi tarpeisiin mahdollisimman hyvin, kannattaa tarjouspyynnössä mennä jo hieman yksityiskohtiin:

  • Onko kyseessä verkkosivuston uusintaprojekti, vai lähdetäänkö tekemään kokonaan uutta sivustoa?
  • Löytyykö yrityksille jo graafista ilmettä, vai aloitetaanko projekti visuaalisen ilmeen suunnittelusta?
  • Onko projektilla tiukkoja aikatauluvaatimuksia?