Yrityksen nettisivut on myyjä, joka ei lomaile.
Yrityksen kotisivut on parhaimmillaan väsymätön myyjä, joka hankkii yhteydenottoja, tarjouspyyntöjä tai tilauksia kellon ympäri, taukoja pitämättä. Tällaisen asiakasautomaatin luominen on kuitenkin haastavaa, sillä liukuhihnalla on liuta vaiheita, joiden kaikkien tulee toimia.
Verkkosivujen rakentaminen vaatii teknistä osaamista, visuaalisuuden ja käytettävyyden ymmärtämistä, projektinhallintaa, ostopolun tuntemusta, projektin hallintaa sekä tarkistuslistoja. Toimiva asiakasautomaatti tarvitsee myös vieraijoita joita se voi muuttaa asiakkaiksi, ja tätä varten täytyy myös ymmärrystä siitä, mistä ja kuinka liikennetta saadaan sivustolle. Meiltä löytyy sopivassa tasapainossa näitä kaikkia.

Mistä rakentuvat toimivat yrityksen kotisivut?
Vaikka kotisivut kokonaisuutena koostuvat monesta haastavasta alakokonaisuudesta, voi toimivan verkkosivuston kaavan yksinkertaistaa harjaanjohtavan ytimekkääksi:
- Hanki sivustolle oikeanlaista liikennettä
- Innosta vierailijat tutustumaan sivustoon tarkemmin
- Vakuuta vierailijat ottamaan yhteyttä
Ihannetapauksessa sivujen liikenne koostuu pääasiassa potentiaalisista asiakkaista. Hankittaessa sivuille vierailijoita kannattaa yleensä panostaa mieluummin laatuun kuin määrään. Liikenteen saaminen sivuille on puoli voittoa, ja toinen puoli on saada mahdollisimman monesta vierailijasta uusi asiakas. Tätä varten on vakuutettava asiakas tarjoamasi tarpeellisuudesta, sen hyödyistä, luotettavuudestasi, laadustasi ja poistettava kaikki turha riskin tunne, sekä tehtävä seuraavasta askeleesta mahdollisimman helppo, oli se sitten yhteydenotto, tarjouspyyntö tai tilaus.
Parhaimmillaan verkkosivut tuovat tasaisen virran tarjouspyyntöjä tai tilauksia, ja laskevat myynnin kustannuksia merkittävästi. Alasta riippuen kilpailu voi kuitenkin olla kovaa, jossa voittajat vievät karhun osan liikevaihdosta, ja jossa ala-arvoisilla sivuilla ei pääse palkintosijoille.